Tips 18. Ät lagom mycket

Ät lagom mycket:

1. Ät protein (kött, fågel eller fisk) motsvarande en handflata per måltid.

2. Ät kolhydrater (potatis, pasta eller ris) motsvarande en knytnäve per måltid.

3. Ät 2 knutna nävar med grönsaker eller frukt per måltid.

4. Ett mellanmål motsvarar en halv måltid.

5. En knytnäve med godis kan vara lämplig vid ett tillfälle per vecka.

6. En bulle är lagom... inte tre!

7. Läsk ibland är helt okej men mer än ett glas i veckan är onödigt. Drick vatten med tärnad frukt eller smaksatt mineralvatten istället.

8. Köp inte hem onödiga saker som du/ni inte kommer att äta. Det gör bara att det blir lättare att överkonsumera.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-07 @ 15:43:42
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Tova

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-12 @ 22:59:55
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0